Vind jouw content voor 2020

Online zichtbaarheid, je wordt er overal mee om je oren geslagen. Maar wat is het nou eigenlijk?

Ik mijn beleving is het laten zien wie je bent. Als mens, maar ook als bedrijf. Je visie delen, laten zien waar je voor staat, maar ook waar je niet voor staat. Misschien nog wel belangrijker! Want mensen doen zaken met mensen, op basis van een gevoel. Of dat nou bewust of onbewust is.

Zo verbaas ik me nog wel eens over het feit dat mensen mij als fotograaf inzetten, zonder dat ze mijn website hebben bekeken of andere foto’s van mij hebben gezien. Puur gebaseerd op de gesprekken die we hebben gehad. Het gevoel wat dit bij hen opriep. Bijzonder eigenlijk toch, maar wel de puurste vorm van zakendoen in mijn optiek.

Online credibility

Uiteraard raad ik wel aan of degene met wie je spreekt ook kan waarmaken wat diegene zegt 😉 Want sommigen zijn nou eenmaal heel goed met woorden, maar hebben online geen enkele credibility. Zo kwam ik laatst in Marseille een New Yorker tegen. Hij was daar komen wonen voor zijn zoon en reisde verder de wereld over als muziekproducer en DJ in de dance scene. Zoals een New Yorker betaamt was hij erg zelfverzekerd (“living in Marseille makes me see how great New Yorkers are!“) en bood me een fee aan van 10% op een boeking á €2.000,- als ik een club in Nederland voor hem kon regelen. Ik vroeg uiteraard zijn kaartje en checkte hem na vertrek online. Er was echt niks noemenswaardig van de man te vinden wat zijn fan-tas-tische carrière onderbouwde. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht! Heerlijk dit soort ontmoetingen!

Natuurlijk content filter

Met mijn online zichtbaarheid heb ik in de 3,5 jaar dat ik nu onderneem in mijn huidige bedrijf nooit hoeven acquireren. Klanten vonden mij, door de manier waarop ik mijn visie deelde online. Een enkele keer heb ik zelf een lijntje uitgegooid, omdat ik graag voor een bepaalde ondernemer wilde werken. Maar mijn online zichtbaarheid zie ik als een natuurlijk filter. Door me uit te durven spreken over bepaalde zaken (ik heb bijvoorbeeld een sterke mening over online goeroe’s en netwerken) filter ik de mensen die bij mij als persoon passen. Een rol aannemen als ondernemer is voor mij zo onnatuurlijk. Terwijl ik toch vaak hoor en zie dat dit gebeurt. Eeuwig zonde, want door jezelf te zijn trek je automatisch de mensen en bedrijven aan die bij je passen.

Vind jouw content

Struggle jij nog met het vinden van de juiste content om te delen op jouw social media? Boek dan nu een 1-op-1 workshop Online zichtbaarheid en leer in 2 uur:

  • Hoe je jouw social media moeiteloos en effectief inzet.
  • Hoe je hier makkelijker klanten aan gaat trekken die bij jou passen.
  • Welke social media zijn eigenlijk geschikt voor mijn bedrijf en doelgroep?
  • Welke onderwerpen perfect zijn voor jouw bedrijf en leg een lijst aan voor de komende weken.

Maar daarnaast ga je ook naar huis met een praktisch werkboek die je voor jouw social media en website kunt gebruiken.

 

X