Ervaar de voordelen van een LinkedIn showcasepagina

Je hebt een bedrijfspagina opgezet op LinkedIn, maar je bedrijf heeft meerdere doelgroepen en/of diensten. In zo’n geval is een showcasepagina de ideale manier om dit van elkaar te scheiden en eenvoudig de diverse doelgroepen aan te spreken. Geen verwarring in je tijdlijn, maar heel gericht per doelgroep laten zien wat jouw bedrijf kan betekenen. Hoe je dit aanpakt? Ik neem je mee….

linkedin showcasepagina

Verschillen showcasepagina en bedrijfspagina LinkedIn

 

De bedrijfspagina moet je als hoofdpagina zien, waar showcasepagina’s onder hangen als onderdelen van. Zie het als een verlengde van elkaar, waarbij je op een showcasepagina verder de diepte in kan gaan binnen die expertise. De statistieken worden dan ook per bedrijfspagina en showcasepagina apart berekend. Net zoals bij een bedrijfspagina, dien je bij een showcasepagina zelf de geschikte connecties uit te nodigen. Je vindt ze, net als de bedrijfspagina, links in het menu op de homepagina of in het dropdownmenu onder je Mij icoon in de bovenste balk.

Showcasepagina op LinkedIn maken

Hoe maak je een showcasepagina

Om een showcasepagina aan te maken, heb je allereerst een bedrijfspagina nodig. Hier kun je de stap voor stap uitleg vinden om dat te doen. Voeg na het doorlopen van alle stappen je logo, locatie en korte pitch van je bedrijf toe. Pas als deze basis helemaal staat en je alle informatie hebt toegevoegd die mensen willen weten om een indruk van je bedrijf te krijgen, dán pas ga je een showcasepagina aanmaken. Als je bedrijfspagina maar half af is, dan zullen mensen veel minder snel geneigd zijn om door te klikken naar een van de showcasepagina’s die hier aan hangen.

Showcasepagina op LinkedIn maken1

Voor welke diensten/producten maak je een showcasepagina

Wanneer is het nu eigenlijk interessant om een showcasepagina aan te maken? Maak je dit voor elk product of elke dienst die jouw bedrijf aanbiedt? De stelregel is hier als volgt. Wanneer de posts over de verschillende diensten en/of producten in de tijdlijn een andere doelgroep aanspreken die elkaar ‘bijten’, dan is het goed om na te denken over een showcasepagina. Kijk maar eens hoe Philips dit doet:

Bedrijfspagina Philips

Philips bedrijfspagina LinkedIn

 

Philips showcasepagina's LinkedIn

Hoe verwijder ik een showcasepagina

Je hebt een showcasepagina gemaakt, maar dat onderdeel is inmiddels niet meer relevant of actief? Dan is het goed om je showcasepagina van LinkedIn te verwijderen om verwarring te voorkomen. Dat doe je als volgt:

  1. Open je showcasepagina en zorg dat ze als admin aangemeld bent (dit zie je rechtsbovenin, dan staat er een knop ‘Bekijk als lid‘.
  2. Klik op het dropdownmenu Admin Tools en selecteer Bedrijfspagina deactiveren Showcasepagina deactiveren.
  3. Klik op Deactiveren om het verwijderen van de pagina te bevestigen.
  4. Je ziet een bevestigingsvenster dat je pagina succesvol is gedeactiveerd. Als de pagina niet kan worden gedeactiveerd, ontvang je een foutmelding.

 

Wil je meer van dit soort praktische tips en tools hoe je LinkedIn zo efficiënt mogelijk inzet voor jouw bedrijf? Bekijk dan de online workshop LinkedIn voor ondernemers. Lekker in je eigen tempo en omgeving aan de slag en je mag ten alle tijden contact met me opnemen voor vragen!

X