Doelgericht volgers op LinkedIn segmenteren

Wanneer je een bericht plaatst op LinkedIn, dan kun je deze segmenteren op een specifieke doelgroep. Ik leg je uit wat de voordelen hiervan zijn en hoe je dit aanpakt. Ik deel aan de hand van printscreens van mijn eigen profiel hoe dit in zijn werk gaat. De reden dat mijn profiel op de Engelse taal is ingesteld, is vanwege het kunnen aanmaken van evenementen.

Post plaatsen op LinkedIn

Wanneer is segmenteren interessant?

Stel je verhuurt een locatie voor verschillende doeleinden. Bedrijven kunnen er vergaderen, mensen kunnen er hun bruiloft organiseren en vrijgezellenuitjes zijn ook mogelijk bij jouw locatie. Wanneer geen gebruik maakt van showcasepagina’s voor je bedrijf, dan is het goed mogelijk om je post (bijdrage) te delen met een specifieke doelgroep. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je lid bent van een MKB groep op LinkedIn, waarvoor jouw post over een nieuw aanbod in je teambuilding assortiment op je locatie interessant kan zijn.

Zo kun je dus mensen bereiken die wellicht niet jouw 1e graads contact zijn op LinkedIn, maar wel via een groep met jou verbonden zijn. Een mooie kans om je netwerk van warme contacten uit te breiden. Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat LinkedIn een minimum van 300 contacten aanhoudt bij een segmentatie.

Een bericht maken

Wanneer je een bericht gaat maken, zie je bovenin dat je standaard iedereen (anyone) bereikt (dit is relatief, want je bereikt nooit al je connecties)

Wanneer je hier op klikt krijg je een uitklapscherm met de volgende opties:

  • Iedereen
  • Iedereen + je gelinkte Twitter account (zorg dat die up to date is)
  • Alleen je connecties (dus geen mensen die jou alleen volgen)
  • Groepsleden van een specifiek te selecteren groep
  • Geavanceerde instellingen (hier kun je instellen of je de reacties op deze post wil uitschakelen)

Bereik post LinkedIn

Wil je meer van dit soort praktische tips en tools hoe je LinkedIn zo efficiƫnt mogelijk inzet voor jouw bedrijf? Bekijk dan de online workshop LinkedIn voor ondernemers. Lekker in je eigen tempo en omgeving aan de slag en je mag ten alle tijden contact met me opnemen voor vragen!

X