5 inspirerende Instagram voorbeelden in de tandarts branche

In mijn 1 op 1 workshop ‘Online zichtbaarheid‘ merk ik dat de voorbeelden op Instagram van soortgelijke kanalen een grote bron van inspiratie kunnen zijn. Daarom ben ik deze serie gestart, waarin ik elke keer 5 inspirerende voorbeelden binnen één bepaalde branche, uit binnen- en buitenland geef, waar jij je voordeel mee kan doen! En dat zijn niet altijd de grote accounts met tienduizenden volgers. Want het aantal volgers is minder relevant dan de kwaliteit van je volgers. Ook geef ik enkele tips hoe het nog beter zou kunnen. Vorige editie ging over ondernemers in de weddingplanner wereld. Vandaag deel ik enkele inspirerende accounts in de tandarts branche.

@tandartselineveen

Ok, je moet tegen dit soort beelden kunnen, maar ik vind het erg goed dat ze dit soort expliciete foto’s op haar bedrijfsaccount deelt. Iets wat andere ouders wellicht herkennen bij hun eigen kinderen. Kinderen willen niet anders zijn, dus dan is het fijn om te weten dat hier een oplossing voor is. Ook de informatie die ze deelt in andere posts, bijvoorbeeld wanneer tandplaque overgaat in tandsteen, is hartstikke leerzaam voor haar volgers. Deel je kennis, ik kan er niet genoeg op hameren en dit heeft Eline heel goed begrepen!

@tandartspraktijkopurk

Je moet hier van houden, maar ik vind dus echt heel leuk gedaan! Beetje ouwehoeren en toch je bedrijf en klanten in beeld brengen. Dat zie je ook terug in het aantal likes, wat in verhouding tot het aantal volgers van dit account best hoog is. Met de toevoeging van meer en relevante hashtags kan hij nog meer online zichtbaarheid krijgen.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Super veel gelachen. Gezellige behandeling met @reinier.bakker #wasgezelligkerel #lachgas #tandarts #opurk

Een bericht gedeeld door Tandartspraktijk op Urk (@tandartspraktijkopurk) op

@deamsterdamsetandarts

Informatief en niet belerend. Een prima combinatie in een kort filmpje. En wie wil er nou niet bij zo’n knappe tandarts in de stoel liggen! De hashtags zijn erg grappig gekozen, wat dacht je van #netflixenstook in plaats van #netflixandchill

@dentistsinging

Deze immens populaire zingende tandarts heeft inmiddels al lucratieve deals binnengesleept, bijvoorbeeld bij  mondwatermerk CB12. Hij is niet bang om zichzelf voor schut te zetten en verzint grappige parodieën. Zeker voor kanalen zoals TikTok zal dit een hele populaire tandarts zijn voor kids kan ik me zo voorstellen! Neem jezelf dus niet altijd zo serieus en durf op te vallen met wat zelfspot!

@lassustandartsen

Een onderwerp waar volgers wel een mening over hebben, het poetsen met tandpasta op basis van houtskool. Zonde dat ze in de tekst gelijk worden doorverwezen naar de site met een blog hierover, want je wil op je bedrijfsaccount op Instagram juist je volgers lang op de post houden en de interactie aangaan. De foto spreekt namelijk wel enorm aan, die is erg aantrekkelijk om naar te kijken. Nu gaan ze de tekst lezen, als ze al de moeite nemen om door te klikken en is de kans klein dat ze terugkomen om een reactie te plaatsen. Ik had de informatie van de site ook in de post geplaatst + de vraag aan de volgers gesteld of zij dit soort tandpasta al eens hebben gebruikt of overwegen te gebruiken. Ga het gesprek aan, hierdoor blijf je hoger in de tijdlijn van je volgers!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

#BLACKFRIDAY Poetsen met zwarte tandpasta op basis van actieve houtskool. Do or don’t? Link in bio😬🦷

Een bericht gedeeld door Lassus Tandartsen (@lassustandartsen) op

Heeft jouw bedrijf behoefte aan meer diepgang op Instagram? Bekijk de op maat gemaakte workshop.

X